Tort cu blat de zmeura si crema de vanilie




Pentru blat avem nevoie de:
  • 300 g piure de zmeura,
  • 250 g zahar,
  • 400 g faina,
  • 1  plic praf de copt,
  • 3 oua,
  • 1/2 lingurita sare,
  • 250 ml lapte,
  • 1 lingura ulei,
Crema:
  • 500 ml lapte ,
  • 50 g unt,
  • 50 g amidon alimentar,
  • 1pastaie vanilie,
  • 3 linguri zahar,
  • 1 lingura zahar vanilinat,
Fondant marshmallow:
  • 225 g marshmallow,
  • 650 g zahar pudra din comert,
  • 75 g amidon alimentar,
  • 50 g margarina la temperatura camerei

Mod de preparare:

Cel putin cu 1 zi inainte pregatim fondantul,care trebuie sa stea peste noapte intr-un loc racoros. 
Punem marshmallows intr-un vas cu pereti inalti(pt ca se umfla tare),peste adaugam 3 linguri de apa si dam bolul cca 1 minut la cuptorul cu microunde,pana se topesc. 
Daca nu aveti cuptor puneti marshmallows pe bain-marie. 
Scoatem bolul si amestecam cu o lingura obtinand o pasta. 
Punem intr-un alt vas inalt zaharul cernut(sa eliminam eventualele cocoloase),amidonul,margarina si pasta de mashmallows,amestecam prima data cu o lingura de lemn,pana se incorporeaza dupa care punem fondantul pe masa prafuita cu zahar pudra cernut si il framantam cu mana.
 Daca mai trebuie zahar,adaugati-l cernut,iar fondantul isi va lua cat are nevoie. 
Punem fondantul intr-o folie alimentara si il tinem peste noapte intr-un loc racoros(nu in frigider).
 Inainte de a-l folosi il punem la microunde pentru 30 de minute,nu prea mult sa nu se inmoaie prea tare. 
Cand il folositit,intindeti fondantul pe masa prafuita cu zahar pudra cernut si nu il intindeti prea subtire pentru ca se rupe,cca 5 mm grosime. 
Anto zice ca se poate pastra pana la o luna al meu (ce a ramas dupa ce am imbracat tortul) are o saptamana si e intr-o stare perfecta. 
Pentru blat,amestecam toate ingredientele uscate intr-un bol. 
Intr-un alt bol,mixam ouale,adaugam laptele si uleiul si mixam pana la omogenizare. 
Peste adaugam ingredientele uscate si mixam incontinuare,pana la omogenizare dupa care adaugam piureul de zmeura si amestecam cu o lingura de lemn. 
Se pune compozitia intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt si il dam la cuptor pentru cca 40 de minute,pana trece testul scobitorii,il lasam la racit. 
Crema: 450 ml lapte,impreuna cu zaharul,untul si pastaia de vanilie despicata se pun intr-o cratita,se lasa la fiert. Intr-un pahar amestecam 50 ml lapte cu amidonul,iar in momentul in care s-a topit untul adaugam amidonul si amestecam pana la ingrosare,dupa care se lasa la racit. 
Asamblare: Taiem blatul in 3 felii,eu nu l-am insiropat dar se poate si insiropa daca credeti ca e nevoie. 1 lingura din crema se lasa deoparte pentru a imbraca tortul. 
Punem pe o farfurie prima foaie de tort,se intinde uniform 1/3 din crema de vanilie,asezam a doua foaie de tort,intindem 1/2 din crema ramasa si a treia foaie de tort. Imbracam tortul in crema pusa deoparte si il imbracam in fondant. 
Eu l-am decorat cu floricele si fluturasi din fondantul de mai sus. 
Pentru tortuletul mic,am facut un blat din 2 oua,la care am folosit colorant rosu si l-am copt intr-o forma mica rotunda. 
Am folosit restul de crema de vanilie si l-am imbracat in fondant.
Enjoy!
 

Comentarii