Papanasi prajiti (cei mai pufosi papanasi)



 
Bine v-am regasit !
Dragilor, azi am pentru voi un desert care cu siguranta il cunoasteti cu totii.
Eu ma declar fana papanasilor prajiti si de fiecare data cand am ocazia incerc la restaurantele pe unde ajung sa imi iau la desert papanasi.
De data aceasta I-am pregatit acasa si sunt foarte bucuroasa ca am gasit reteta perfecta si cei care au gustat din acesti papanasi au ramas surprinsi de rezultat.
Sunt foarte pufosi si va recomand cu drag sa ii incercati !
 
Ingrediente:
600 g branza de vaci grasa
2 oua mari
300 g faina
1/2 plic praf de copt
esenta de portocala+coaja rasa de portocala
2 linguri zahar vanilinat
Pentru servit eu am folosit:
smantana 25% grasime (Monor)
frisca lichida
dulceata din fructe de soc
 
Mod de preparare:
Am avut 2 l de lapte de bivolita care l-am transformat intr-o branza foarte gustoasa, asa au rezultat acesti papanasi.
Va recomand sa folositi o branza de vaci grasa si scursa foarte bine de zer.
Punem branza intr-un bol, adaugam cele 2 oua, zaharul, esenta si coaja de portocala, amestecam usor cu o lingura pana se incorporeaza totul.
Adaugam faina cernuta impreuna cu praful de copt si framantam pana s-a incorporat total faina.
Nu framantati foarte mult pentru a nu iesi papanasii prea densi.
Aluatul va iesi usor lipicios insa nu este nevoie de mai multa faina.
Vom prepara papansii pe blatul de bucatarie prafuit cu faina.
Lasam aluatul deoparte pentru 10 minute.
Am cantarit fiecare papanas sa aiba 120 g iar bilutele 40 de g.
Modelam bilutele intre palme, iar papanasii ii modelam prima data intr-o bila, dupa care facem in mijloc o gaura pe care o largim cu ajutorul degetelor.
Dupa cum am spus avem tot timpul faina langa noi.
Modelam toti papanasii.
Intr-o tigaie incingem ulei aproape cat sa acopere papanasii.
Prajim papanasii cate 2-3 minute pe fiecare parte dupa care ii scoatem pe servetel absorbant.
Ii servim cu smantana amestecata cu frisca lichida si dulceata la alegere.
Pofta buna !


Comentarii