Quiche lorraine cu broccoli si ton



Bine v-am regasit cu o noua reteta !
Am pregatit o tarta cu broccoli si ton, "imbracata" intr-o crusta usor crocanta .
Este o reteta potrivita pentru pranz sau cina dar si pentru un aperitiv gustos .
 
Ingrediente crusta:
250 g faina alba
130 g unt la temperatura camerei
1 ou
un praf de sare
 
Ingrediente umplutura:
2 oua
200 ml smantana pentru gatit
100 g gorgonzola (cascaval)
1 buchet broccoli (cca. 350 g)
150 g ton bucati
 
Pentru inceput, cernem faina intr-un bol, adaugam untul taiat cubulete, oul si un praf de sare.
Framantam bine aluatul iar daca este prea sfaramicios si nu se leaga, adaugam 1-2 linguri apa rece.
Punem aluatul in folie de aluminiu si il dam la rece pentru cca. 30 de minute, pana pregatim umplutura.
Punem apa cu sare la fiert, iar cand da in clocot adaugam broccoli curatat si rupt in buchetele mai mici.
Il lasam in apa fiarta cca. 2-3 minute dupa care il scoatem si il lasam sa se scurga.
Scurgem si tonul.
Razalim gorgonzola sau cascavalul, depinde ce branza alegeti sa folositi.
Batem ouale cu smantana pentru gatit si condimentam dupa gust cu sare si piper.
 
Intr-o forma rotunda, (eu am folosit de silicon) intindem aluatul, inclusiv pe margini.
Asezam broccoli, adaugam si gorgonzola rasa, iar pe deasupra turnam ouale batute.
Mie mi-a mai ramas aluat asa ca am facut si un grilaj pe deasupra.
Dam la cuptor pentru 45 de minute, pana se rumeneste frumos .
Pofta buna !





 

Comentarii