Cartofi gratinati




Bine v-am regasit!
Cu totii am auzit de cartofii gratinati sau cartofi frantuzesti, asa ca pentru azi am ales sa va prezint aceasta reteta in care am introdus produsele Sissi.
Este o reteta destul de usor de realizat, este gustoasa si este foarte potrivita pentru pranz sau cina.
 
Ingrediente :
1 kg cartofi
250 g jambon porc/jambon curcan
200 ml smantana pentru gatit
5 oua fierte
2 oua crude
100 g telemea
100 g feta
100 g gorgonzola
putin unt
sare, piper
 
Mod de preparare:
Pentru inceput, punem cartofii spalati, la fiert in apa cu sare dupa care ii lasam sa se racoreasca putin pentru a-I putea curata de coaja.
Cartofii si ouale fierte le taiem felii.
Branzeturile le dam pe razatoarea mare.
Jambonul il taiem feliute dupa preferintele fiecaruia.
Intr-un bol batem ouale cu smantana lichida si condimentam dupa gust cu sare si piper.
Ungem o tava cu putin unt si asezam un strat de cartofi, peste adaugam branza rasa (amestec), felii de oua si jambonul.
Daca branzeturile sunt destul de sarate precum in cazul meu, nu mai adaugam sare intre straturi dar daca aveti niste branzeturi mai putin sarate, peste cartofi recomand sa presarati putina sare.
Repetam operatiunea, astfel eu am avut 3 straturi de cartofi cu oua, branza si sunca iar ultimul strat de cartofi.
Peste turnam compozitia de smantana si oua si dam tava la cuptor pentru cca. 40 de minute, pana se rumenesc frumos cartofii.
Noi am servit cu un sos de usturoi, miere, mustar, otet si iaurt grecesc.
Pofta buna !

 

 


Comentarii