Friptura de miel cu cartofi noi la cuptor si varza călită



 Ingrediente :

1 pulpa de miel cca. 1,5 kg
Vin alb 150
Sucul de la o lămâie
Usturoi după gust (10 căței)
50 ml Ulei de măsline
2 cepe mici
Cimbrișor
Sare, piper

Tocam ceapa mărunt.
Intr-o tava de yena amestecam următoarele: vinul, sucul de lămâie, uleiul de măsline, 5 căței de usturoi Zdrobiți, ceapa, 1 lingurița cimbrișor uscat, sare si piper.
Omogenizam totul.
Punem pulpa de miel in tava si o ungem cu marinată, înfoliem tava si o dam la frigider pentru minim 12 ore.
Înainte sa dam tava la cuptor, o scoatem din frigider ( cu 2-3 ore înainte pentru a ajunge la temperatura camerei)
Punem Folie de aluminiu peste tava si o dam la cuptor la foc mic pentru cca. 2,5- 3 ore ( depinde cat de mare este pulpa )
Pe la jumătatea timpului, întoarcem carnea pe cealaltă parte si adăugăm si ceilalti căței de usturoi Zdrobiți si vin daca dorim.

Pentru cartofi la cuptor avem nevoie de :
1 kg cartofi noi
3 fire usturoi verde
3-4 căței usturoi
2-3 linguri ulei de măsline
Sare, piper si boia după gust
Spălam bine cartofii si ii tăiem după bunul plac sau daca sunt mai mici ii lasam întregi.
Punem cartofii la fiert in apa cu sare pentru cca. 10 minute, trebuie sa fie fierți puțin sa nu ajungă sa se înmoaie .
Scurgem cartofii si ii punem într-un bol, unde adăugăm uleiul de măsline, usturoiul zdrobit, usturoiul verde tocat mărunt si condimentele după gust.
Amestecam bine după care ii punem intr-o tava pe hârtie de copt si ii coacem la foc mic pentru cca. 20 de minute.

Noi am servit cu varza rosie călită pe care am pregătit-o in felul următor.
Am tocat varza mărunt si am pus-o intr-o cratiță cu 1 lingura de ulei si sare după gust.
Am călit-o la foc mic pana s-a înmuiat .
La final am mai adăugat putina sare.

Comentarii